Huur betalen

Als u een woning van ons huurt, moet u maandelijks huur betalen. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in dat u de huur op tijd betaalt. U betaalt de huur vóór de 1e van elke maand.

Veel gevraagd over Huur betalen

Wanneer en hoe kan ik de maandelijkse huur betalen?

U betaalt de huur van uw woning vooraf, dus voor de 1e van de maand. SallandWonen werkt niet met acceptgiro's. Om de huur te betalen kun u kiezen uit de volgende mogelijkheden:

Automatische incasso: 
U geeft SallandWonen de opdracht om de huur automatisch van uw rekening af te schrijven, dit is voor u en ons het meest makkelijk:

  • u regelt dit direct zelf door in te loggen op 'Mijn SallandWonen'. 
  • of mail uw verzoek voor een automatische incasso naar klantencentrum@sallandwonen.nl

Als u dit regelt vóór 18e van de maand dan wordt de huur van de eerstvolgende maand automatisch van uw rekening afgeschreven. Ontvangen wij uw opdracht ná de 18e? Dan start de automatische incasso een maand later. Als de huurprijs in de toekomst veranderd, hoeft u niets te doen. Dat wordt dan automatisch geregeld.

IDEAL
Door in te loggen op 'Mijn SallandWonen' kunt u zien wat uw openstaande saldo is, en kunt u uw huur direct via IDeal  betalen. 

Internetbankieren
U kunt uw huurbetaling ook zelf regelen via internetbankieren. U kunt de huur aan ons overmaken op rekeningnummer 
NL 31 BNGH 02850 44 869. Vermeld uw adres in de omschrijving. Let op: Als de huurprijs in de toekomst veranderd, moet u het bedrag  zelf aanpassen.

Pinnen
U kunt op ons kantoor komen om aan de balie de huur per pin te betalen.  

Wat is het bankrekeningnummer van SallandWonen waarop ik mijn huur moet overmaken?

U kunt de huur overmaken via internetbankieren. Ons bankrekeningnummer is NL 31 BNGH 02850 44 869 ten name van SallandWonen. Vermeldt in de omschrijving uw woonadres.

Let er wel op dat de huur vóór de 1e dag van de maand betaald moet zijn, en dat u de juiste huurprijs betaald. 

Mijn huur is dubbel afgeschreven, kan ik een termijn teruggeboekt krijgen?

Als er een termijn per automatische incasso is afgeschreven, kunt u uw bank binnen 30 dagen opdracht geven om dit bedrag te storneren. Dit is de snelste manier om het bedrag weer op uw rekening bij te schrijven.

Heeft u zelf de huurbetaling gedaan? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze incassoconsulenten via of via telefoonnummer 0572- 348 348

Ik wil mijn huur niet meer betalen met de automatische incasso. Wat moet ik nu doen?

U kunt hiervoor mailen naar incasso@sallandwonen.nl. Is uw verzoek voor de 18e van de maand bij ons binnen? Dan stopt de automatische incasso al de volgende maand.  

Let op: Heeft u niet SallandWonen, maar uw bank opdracht gegeven om de huur maandelijks over te maken? Dan kunt u deze betaling zelf bij uw bank stopzetten.

Heeft u de huur opgezegd? Dan stopt de automatische incasso vanzelf. U betaalt tot en met de dag die in de opzeggingsbrief vermeld staat. 

Ik wil mijn huur via een automatische incasso betalen. Hoe regel ik dat?

  • u regelt dit direct zelf door in te loggen op 'Mijn SallandWonen'. 
  • of mail uw verzoek voor een automatische incasso naar incasso@sallandwonen.nl


Als u dit regelt vóór 18e van de maand dan wordt de huur van de eerstvolgende maand automatisch van uw rekening afgeschreven. Ontvangen wij uw opdracht ná de 18e? Dan start de automatische incasso een maand later. Als de huurprijs in de toekomst veranderd, hoeft u niets te doen. Dat wordt dan automatisch geregeld.

Ik weet niet hoeveel geld ik elke maand heb en hoeveel geld ik elke maand moet betalen. Kan iemand mij helpen om dat uit te zoeken?

SallandWonen werkt samen met verschillende instanties die u daarbij goed kunnen helpen.

Woont u in de gemeente Raalte?
dan kunt u hulp vragen bij Humanitas Raalte, bereikbaar via 06 - 48 16 10 70 of via email: ta.raalte@humanitas.nl
of ga naar de website van de gemeente Raalte voor informatie over schulddienstverlening.

Woont u in de gemeente Olst-Wijhe?
dan kunt u hulp vragen bij "Financiën De Baas", bereikbaar via 0570 - 54 73 50 of via hun website.
of ga naar de website van gemeente Olst-Wijhe.

Algemeen
U kunt ook gebruik maken van de website van het Nibud  U kunt daar uw gegevens invoeren voor een persoonlijk budgetadvies.

Waaruit is mijn huur opgebouwd?

De maandelijkse huurprijs van uw woning bestaat uit de netto huur (ook wel kale huur genoemd) en de glasverzekering.

Woont u in een appartement? Dan betaalt u ook servicekosten. Deze servicekosten betaalt u voor bijvoorbeeld de verlichting en het schoonhouden van de algemene ruimtes in uw woongebouw.

Ik heb een huurachterstand, wat moet ik doen?

Kunt u door omstandigheden de huur niet op tijd betalen, of dreigt er een achterstand te ontstaan? Wacht niet, maar neem zo spoedig mogelijk contact op onze incassoconsulenten. U kunt bellen met 0572- 348 348, maar u kunt ook mailen naar incasso@sallandwonen.nl. Samen met u zoeken we dan naar een oplossing.

U kunt digitaal een betalingsregeling aanvragen door in te loggen op 'Mijn SallandWonen'.

Is een betalingsregeling of betaalafspraak de beste oplossing, dan brengen we u daarvoor geen extra kosten in rekening. Ook kan het zijn dat we u adviseren om conact op te nemen met een hulpverlenende instantie. Zo voorkomt u vervelende aanmaningsbrieven en dure incassokosten.

Woont u in de gemeente Raalte?
dan kunt u hulp vragen bij Humanitas Raalte, bereikbaar via 06 - 48 16 10 70 of via email: ta.raalte@humanitas.nl
of ga naar de website van de gemeente Raalte voor informatie over schulddienstverlening.

Woont u in de gemeente Olst-Wijhe?
dan kunt u hulp vragen bij "Financiën De Baas", bereikbaar via 0570 - 54 73 50 of via hun website.
of ga naar de website van gemeente Olst-Wijhe.

Hoe krijg ik inzage in mijn huurbetalingen aan SallandWonen?

Dit ziet u  in uw financieel overzicht. Door in te loggen op "Mijn SallandWonen" ziet alle betalingen die u gedaan heeft, en wat u nog moet betalen.