Huurachterstand? Wij proberen met u in contact te komen

Als wij uw huurbetaling niet op tijd ontvangen, dan proberen we met u in contact te komen. Dat doen we om samen met u te kijken naar een oplossing hiervoor en om te voorkomen dat uw achterstand verder oploopt. 

Uw huur moet op de 1e dag van de maand betaald zijn. Ontvangen wij uw huur niet op tijd en laat u ons ook niet weten dat het niet lukt om te betalen? Dan proberen wij na de 1e herinnering die u van ons ontvangt, contact met u op te nemen. Dat doen we op verschillende manieren: per telefoon, whatsapp, brief of e-mail. Soms komen we ook bij u thuis langs.

Veel gevraagd over Huurachterstand? Wij proberen met u in contact te komen

Ik heb de huur overgemaakt en een brief van de deurwaarder ontvangen. Wat nu?

U kunt bellen met de deurwaarder, het telefoonnummer staat in de brief van de deurwaarder. Zorg ervoor dat u het bewijs van betaling bij de hand heeft.

Welke deurwaarder schakelt u in als ik huurachterstand heb?

Wij werken samen met BJK Gerechtsdeurwaarders te Deventer, telefoonnummer (0570) 665 190, e-mail info@deurwaarders.com.

Kan ik een betalingsregeling met jullie afspreken?

Ja dat is mogelijk. Dit gaat in overleg met u. Wilt u weten wat de mogelijkheden zijn, neem dan contact op met een van onze incassoconsulenten via ons telefoonnummer 0572- 348 348 of via e-mail: incasso@sallandwonen.nl

U kunt ook digitaal een verzoek indienen voor een betalingsregeling door in te loggen op 'Mijn SallandWonen' 

Kan ik uitstel krijgen voor betaling van mijn huur?

Lukt het u niet om de hele huurprijs te betalen deze maand? Dan adviseren wij u om alvast om een gedeelte van de huur te betalen. Zo houdt u uw achterstand zo klein mogelijk, en bereiken wij snellen een oplossing met u. Wilt u weten of u uitstel kunt krijgen of wilt u een betalingsregeling afspreken? Belt u ons dan op 0572- 348 348

Ik weet niet hoeveel geld ik elke maand heb en hoeveel geld ik elke maand moet betalen. Kan iemand mij helpen om dat uit te zoeken?

SallandWonen werkt samen met verschillende instanties die u daarbij goed kunnen helpen.

Woont u in de gemeente Raalte?
dan kunt u hulp vragen bij Humanitas Raalte, bereikbaar via 06 - 48 16 10 70 of via email: ta.raalte@humanitas.nl
of ga naar de website van de gemeente Raalte voor informatie over schulddienstverlening.

Woont u in de gemeente Olst-Wijhe?
dan kunt u hulp vragen bij "Financiën De Baas", bereikbaar via 0570 - 54 73 50 of via hun website.
of ga naar de website van gemeente Olst-Wijhe.

Algemeen
U kunt ook gebruik maken van de website van het Nibud  U kunt daar uw gegevens invoeren voor een persoonlijk budgetadvies.

Ik heb een huurachterstand, wat moet ik doen?

Wacht niet, maar neem zo snel mogelijk contact op onze incassoconsulenten.
U kunt bellen met 0572- 348 348, maar u kunt ook mailen naar incasso@sallandwonen.nl.

Dan zoeken we samen naar een oplossing die het beste bij u past.

Het kan zijn dat we een betalingsregeling met u afspreken of u adviseren om contact op te nemen met een hulpverlenende instantie. Zo voorkomt u vervelende aanmaningsbrieven en dure incassokosten.

Hoe krijg ik inzage in mijn huurbetalingen aan SallandWonen?

Dit ziet u  in uw financieel overzicht. Door in te loggen op "Mijn SallandWonen" ziet alle betalingen die u gedaan heeft, en wat u nog moet betalen.