Reparatieverzoek

Is er iets stuk in uw woning?
In het Onderhouds-ABC leest u welke reparaties u zelf moet oppakken. Staat het er niet bij? Bijvoorbeeld omdat u in een flexwoning woont? Dan kunt u het aan ons vragen.

Heeft u een storing aan een van de technische systemen in uw woning?
Bekijk dan eerst of u het zelf snel kunt oplossen. Vaak lukt het door het systeem te resetten of met de ‘stekkerproef’. Wat en hoe u dat kunt doen, leggen we gericht uit op een van de volgende pagina’s op deze website bij:

Is het niet gelukt om zelf op te lossen?
Dan mag u voor sommige storingen of defecten een van onze vaste onderhoudspartners direct zelf bellen, zonder tussenkomst van ons. Dat hebben we zo afgesproken met hen, wel zo makkelijk voor u.

In dit overzicht ziet u voor welke onderhoudsklachten u welk bedrijf zelf mag bellen.

  • Storing aan het verwarmingssysteem
    (cv-ketel of warmtepomp)
    Installatie Techniek Raalte (ITR) (24 uur per dag bereikbaar)
    0572 - 35 32 25
  • Verstopping van riool en afvoeren (ook dakgoten)                              
    Van Riel (24 uur per dag bereikbaar)
    0570 - 53 14 07
  • Storing aan warmte-voorzieningen via Cogas
    Cogas Duurzaam B.V. (24 uur per dag bereikbaar)
    0546 - 83 66 66
  • Glasschade
    (alleen voor deelnemers glasverzekering)
    Clarixy (24 uur per dag bereikbaar)
    0800 – 02 05 050
    schade online melden
  • Problemen met 3-puntssluiting in draaiende kunststof kozijnen (ramen en deuren en bijbehorend hang- en sluitwerk
    SKK-servicedienst (24 uur per dag bereikbaar)
    038 - 20 22 291
  • Zonnestroom-/zonnepaneleninstallatie
    Wocozon (klantenservice@wocozon.nl)
    085 - 74 41 058
  • Deur dichtgevallen en sleutel binnen? (Buiten kantoortijden en kosten eigen rekening)
    Kluizen en sloten 
    074 – 24 25 924 óf 06 – 54 91 82 64

Voor alle andere reparatieverzoeken kunt u gemakkelijk via de direct regelen knop: 'Reparatieverzoek indienen' zelf een reparatieverzoek indienen. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week. Hierbij kunt u zelf direct een afspraak inplannen met onze vakman, op een tijdstip wanneer u het beste uitkomt. Bellen kan natuurlijk ook op nummer: 0572-348 348. Maar let dan wel op onze kantooruren. 

Let op:
Schade en aansprakelijkheid
Het is belangrijk dat u ontstane of dreigende schade en problemen aan de woning direct aan ons meldt. Daarmee voorkomt u dat eventuele schade die ontstaat door het te laat melden van het probleem voor uw rekening komt.

Zijn de beschadigingen ontstaan door opzet, nalatigheid, verwaarlozing of onjuist gebruik? Dan zijn de kosten voor reparatie voor u.

Gevolgschade
SallandWonen is niet aansprakelijk voor schade die u persoonlijk veroorzaakt heeft of voor schade aan zaken die van u zijn als gevolg van onderhoudsklachten aan de woning. Belangrijk is dat u een goede inboedelverzekering op gebruikelijke voorwaarden afsluit. Voor schade die valt onder de door u afgesloten verzekering vraagt kunt u uw verzekeraar vragen om een vergoeding uit te keren.

Veel gevraagd over Reparatieverzoek