Glasverzekering

Onstaat er schade aan het glas in uw woning? Dan zijn de kosten voor u zelf. Wellicht is het daarom verstandig om een glasverzekering af te sluiten. Dat kan ook bij SallandWonen. U betaalt hiervoor een klein bedrag bij uw huur. 

Misschien heeft u dat al gedaan bij het afsluiten van uw huurovereenkomst. Maar het kan later ook nog.
U kunt in 'MijnSallandWonen' nakijken of u hiervoor betaalt. Of u kunt het zien op uw huurovereenkomst of in de aanzegging van de jaarlijkse huurverhoging.

Wilt u een glasverzekering aanvragen? of opzeggen? Bel of mail ons dan. Dan regelen wij dit.

Heeft u een glasverzekering via SallandWonen? Dan kunt u de schade

online melden


Telefonisch kan ook via 0800-020 50 50. De verzekering zorgt er dan voor dat het glas vervangen wordt.

Let op de voorwaarden
De kosten worden niet bij elke situatie vergoed.

Veel gevraagd over Glasverzekering

Hoe sluit ik een glasverzekering af? En wat zijn de voorwaarden?

Algemeen

Bel of mail ons als u een glasverzekering via SallandWonen (de Glaslijn) wilt afsluiten. U betaalt hiervoor een klein bedrag bij uw huur. 

De voorwaarden bij de glasverzekering van De Glaslijn zijn: 

Wat is verzekerd?

  • Het glas en het plaatsen ervan.
  • De herstelkosten van het gebroken glas van uw woning
  • De extra kosten, zoals het tijdelijk vervangen van het glas door een ander materiaal omdat het glas er niet snel genoeg is. (noodvoorziening, maximaal € 125,- per gebeurtenis, als het niet via de Glaslijn uitgevoerd is)
  • Schade aan uw goederen of inventaris door het gebroken glas, als deze niet onder uw inboedelverzekering vallen. (maximaal € 125,- per gebeurtenis)

Wanneer wordt de schade niet vergoed?  

  • Als de schade is ontstaan door:
    -opzet van de huurder of met goedvinden van de huurder de schade te veroorzaken
    - werkzaamheden door de huurder
    - bewerken of verplaatsen van het glas
  • Als het glas in privé-schermen, of broei- en kweekkassen zit.

Wat kan ik doen bij glasschade?

Algemeen

Heeft u een glasverzekering via SallandWonen?
Dan kunt u rechtstreeks melden bij De Glaslijn. U kunt de schade gemakkelijk

online melden

U kunt dan direct foto's van de schade meesturen, en kunt online de status van uw reparatieverzoek volgen. Telefonisch melden blijft ook mogelijk via 0800-020 50 50.

Denkt u eraan? Glasschade dat ontstaat door opzettelijk handelen van u of uw huisgenoten wordt niet vergoed door de glasverzekering of SallandWonen. Dan zijn de kosten voor uw eigen rekening.

Ben ik verzekerd tegen glasschade?

Algemeen

U kunt via 'MijnSallandWonen' nakijken of u betaalt voor een glasverzekering bij SallandWonen. Of u kunt dit zien op uw huurovereenkomst of in de aanzegging van de jaarlijkse huurverhoging.

Heeft u geen glasverzekering? En wilt u dit wel? Neemt u dan contact met ons op, dan kunnen wij dat voor u regelen.

Mag SallandWonen de premie voor de glasverzekering aanpassen?

Algemeen

Wij mogen de te betalen premie aanpassen aan de prijsontwikkelingen. Dit noemen wij indexeren.

We doen dat alleen als uit onze cijfers blijkt dat soortgelijke risico’s niet meer tegen de afgesproken premie en voorwaarden verzekerd kunnen worden.

Bent u niet eens met de premie-aanpassing?
Geef dit dan aan ons door.

Zegt u de verzekering op? Dan stopt de verzekering op de datum die staat in de brief of e-mail waarin wij de premie-aanpassing hebben door gegeven.